Arena: Lundby IP
Match: Division 2 Södra Svealand
Publik: 97
Målen: 1-0 (10) Benjamin Ibrahimbegovic, 1-1 (45+2) Pontus Nordenberg (straff)
Matchens lirare: Pontus Nordenberg, NBIS
En hygglig match.
På en sorglig IP.
Mest dramatik blev det dock när resultattavlan blåste ner på slutet.
Det var lite småsegt tidigt på morgonen efter lördagens övningar i Västerås. Men efter en dusch och en macka så var man på banan igen.
Skulle till farsan i veckan för att serva bilen. Då styr man ju så klart upp att det blir en match på vägen.
Örebro vid 13 passade perfekt. För då skulle jag utan problem hinna till Sutterhöjden sen och se Arsenal som jagade guld vid 17.30.
Det finns inte mycket att rapportera om på ditvägen. Lugnt med trafik när jag rullade in i Örebro i lagom tid och körde förbi Vivalla och upp till Lundby som ligger strax norr om där. Ett par minuter senare dök Max Adrian upp. Han ville också se lite fotboll den här soliga men småkalla söndan.
Lundby IP är verkligen inte mycket att skriva hem om. En gräsplan med staket runt. Det fanns en liten läktare vid kiosken där man fick swisha in sig för hundringen.
Bortom läktaren fanns några lediga bänkar. Där slog vi oss ner.
Botten mot toppen.
Men det syntes verkligen inte på planen. Istället var det hemmalaget Eker som var mest frejdigt och offensivt. Logiskt då att det blev 1-0 tidigt.
Nyköping, som huserade i toppen, kändes mest trötta och oinspirerade.
Men de lyckades peta in 1-1 i slutet av först på en, från där vi satt, billigt dömt straff.
Efter vilan var Ellström tvungen att avvika då dottern skulle ha träning, så jag fick kolla vidare på egen hand. Det såg väl vidare ut som det gjort tidigare på Lundby IP. Det här var en match som hemmalaget borde ha vunnit även om Nyköping hade fler chanser i andra.
Med elva minuter kvar åkte en av gästernas mittbackar ut, men det gjorde snarare att Nyköping rappade upp sig.
Men några fler mål blev det inte.
Jag knallade runt ett varv för att plåta lite och innan utvisningen small det till. Då rasade resultattavlan ner borta i andra slänten. En gubbe försökte rädda upp situationen men misslyckades.
Mer än så blev det inte på Lundby och det var skönt med lite värme i bilen.
Jag körde till Karlskoga för att handla lite. Bedrövliga Maxi. Sen ägghandel vid Lunedet innan jag betade av sista sträckan, Storfors och Bjurbäcken.
Bilen såg förjävlig ut när det hade börjat regna.
I Sutterhöjden blev det ännu mer drama, men ett stort jubel när Arsenal nätade, när West Hams mål VAR-ades bort på stopptid och The Gunners tog ytterligare ett steg mot Premier League-guldet.
Vamos!