260509 – Västerås SK v GAIS 0-1

Arena: Swedbank Park
Match: Allsvenskan
Publik: 6 863
Målen: 0-1 (56) Róbert Frosti Þorkelsson
Matchens lirare: -.

Det här kan ha varit den sämsta allsvenska match som spelats.
Någonsin.
Så illa var det.

Det var sol, värme och shortsväder när jag knallade från Lustigkulla ner till Rocklunda för samling på Coppersmith. Lördagsmöte med GAIS och bra med folk på plats.
Hygglig stämning inledningsvis, men det här var ett sömnpiller av rang.
Göteborgarna hade mer boll.
Men det hände inte värst mycket.
Därför var det 0-0 i vilan när vi knallade ner för en bira för att få lite energi inför andra.

Den hade vi lika gärna kunnat skippa för det blev inte ett dugg bättre. Minns faktiskt inte en enda vettig chans som VSK hade under hela matchen.
Dansken var nära ett friläge i början av andra, men efter en dålig bolltouch kunde en GAIS-back bryta. Istället kunde göteborgarna göra 0-1 kort därefter när Grönvitts försvar inte visade upp sig från sin bästa sida och Jäger halvsov i kassen.

Det surrades om sjukdomar i VSK-lägret. Kanske att det spelade in för någon slutpush i jakten på poäng kom knappt aldrig. GAIS bevakade och vi satt och halvsov för det var så bedrövlig fotboll att man knappt aldrig tidigare sett på maken.
Det som kunde bli ett lyft upp i tabellen blev en tung hemmaförlust mot ett lag som inlett knackigt.
Inte bra.

Vi samlade ihop oss och knallade ner på stan. Hakade på Kaj och Jörgen ner till Smedjan där det blev ett par kalla ute innan vi flyttade in och kollade Man City mot Brentford.
Inte det nåt att se, rent resultatmässigt.
Det var bara att runda av en dålig lördag med en bra kebab. I alla fall.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *