260502 – Hammarby IF v Västerås SK 3-0

Arena: Tele 2 Arena
Match: Allsvenskan
Publik: 26 751
Målen: 1-0 (67) Victor Lind, 2-0 (73) Paulos Abraham, 3-0 (86) Montader Madjed
Matchens lirare:
Inte Fredrik Klitte i alla fall …

85 spänn för en Norrlands.
Flaggor överallt i första och rökchock i andra.
Och torsk med 0-3.

En av två ”hemmamatcher” i Allsvenskan. Lös samling nere på Il Fyllo där Martin, Andrea, Blomman och Angelica satt och njöt av iskall lager. Jag var inte först på bollen, men fick mig en Norrlands för 85 kronor som smakade skit.
Som förväntat.
Det blev en snäv uppladdning då kick off redan var klockan 14.00 den här lördan.
Efter en kort promenad bort knödde vi in oss på en av allsvenskans sämsta bortasektioner.
Det är ju fan att det inte kan öppnas ett par meter till så att pers behöver stå på varann.
Nej, det ska tydligen va tomt både till vänster och höger. Det är viktigare än att folk ska kunna stå och se ordentligt …
Brrr!

I första hade vi dessutom flaggor i hela ansiktet och såg knappt ett skit. Det var rätt så tempo- och chansfattigt och logiskt var det 0-0 efter 45.
I andra gick vi upp till Jonte, Empa och Lidas. Bättre sikt här (kanske inte inledningsvis när det skulle brännas av 30 rökbomber och lungorna mådde som rökt Gula Blend i 40 år). När hemmalaget drog igång hade VSK tyvärr inte mycket att sätta emot.
Det blev 3-0 och urusle domaren Klitte hjälpte till så gott han kunde.

När Hammarbys 3-0 kom var det inte mycket som lockade med att vara kvar så vi stämplade ut och gick hem.
Efter ett par dagar i Spanien gjorde det svenska vädret att man kände sig en smula frussen på hemvägen.
Skönt då att ha sju-åtta minuters promenad.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *