190921 – SV Wehen Wiesbaden v SV Arminia Bielefeld 2-5

Match:
2.Bundesliga
Publik:  4 621
Målen: 1-0 (4) Manuel Schäffler, 1-1 (20) Cebio Soukou, 1-2 (34) Fabian Klos, 1-3 (43) Joan Simun Edmundsson, 1-4 (52) Andreas Voglsammer, 2-4 (56) Manuel Schäffler, 2-5 (73) Fabian Klos
Matchens lirare: Fabian Klos

Det här kan ha varit världens varmaste dag.
Och längsta.
Men upp kom vi, en ny arena prickades av och hem tog vi oss också.

Det var inget hundrameterstempo upp ur startblocken den här morgonen. Det blev sent kvällen före och det fick man sota lite för nu. Men efter en dusch mitt i rummet så var vi på banan.
I alla fall lite grann.
Vi dumpade väskorna i receptionen och satte kurs mot Ostbanhof där vi skulle ta linje S1 till ändhållplats Wiesbaden. På väg dit orkade vi inte riktigt med det och det var lite småtight med tid så Backevik beställde en Uber som körde dit oss.
Det var nog det bästa beslutet vi tog den här dagen.

I Wiesbaden var det ännu mer sommar än på Beachklubben i Frankfurt dan innan. Jag hade köpt biljetter innan vi reste ner så vi knallade in och köpte varsin cola för att komma på banan.
Arenan är under ombyggnad och ena långsidan saknades.
Vi satt på den andra.
Där var det skugga. I alla fall till en början.

Det var botten mot toppen. Men hemmalaget (botten) tog ledningen. Sen var det bara Bielefeld. Gästerna, med bra följe, smällde in fem baljor och kunde enkelt resa hem med alla poängen.
Bortsett från målfesten så kan rapporteras att det var simmigt på läktarplats. En gubbe nedanför oss föll ihop i trappan när han hade varit och handlat bira. Det blev lite pådrag.
Efter paus hade solen förflyttat sig så den sken även på oss. Det var så varmt så det rann längs benen innan det var klart.

Skönt att det var nerförsbacke till stationen. Där fick reda på vilka tåg vi kunde åka på med matchbiljetten. Vi tog första bästa. Det stannade precis överallt, inklusive på Opelfabriken, innan vi kom fram till Konstablerwache typ en och en halv timme senare.
Nu skulle vi bara hämta väskorna, käka och ta U-bahn till flygplatsen.
Över två dygn utan schnitzel rättades till.

Ute på flygplatsen blev det på nytt stökigt. Först fick vi åka buss ut till det lilla planet som vi skulle flyga hem med. Då hamnade en A380:a i vägen. Alla plåtade.
När vi väl hade packat in oss visade det sig att två gökar inte hunnit av från nerresan från Stockholm. Dålig stämning och de behövde så klart specialassistans och den kom inte förrän efter en halvtimma.
Men flygresan var lugn och vi landade snyggt på Arn efter att flugit över ett vackert Stockholm.